دنیای خودرو

اینجا از خودرو می نویسیم. تخصص تیم پارت لوکس جلوبندی خودروست.

دنیای خودرو

اینجا از خودرو می نویسیم. تخصص تیم پارت لوکس جلوبندی خودروست.

با بهره گیره از تیم پارت لوکس اینجا از دنیای بزرگ قطعات خودرو و جلوبندی خودرو می نویسیم.

  • ۱
  • ۰

وسایل نقلیه محور-جلو همچون خانواده پراید و پژو و بسیاری از خودروهای دو دیفرانسیل و برخی از خودروهای محور-عقب دارای اتصالاتی به نام سرپلوس هستند، که نیرو را از پلوس به چرخ‌ها متصل می‌کنند. خودروهای محور-جلو دارای چهار سرپلوس هستند که هر کدام با یک حفاظ لاستیکی یا پلاستیکی (پلیمری) پوشانده می‌شوند که به‌عنوان گردگیر پلوس شناخته می‌شوند.

وظیفه این قطعات، حفظ روانکاری سرپلوس‌ها و جلوگیری از نفوذ خاک و آب به درون سرپلوس‌هاست. متاسفانه این قطعات گاهی اوقات دچار فرسودگی می‌شوند و به درستی وظیفۀ خود را انجام نمی‌دهند. اگر گردگیر پلوس پاره شود، ممکن است گریس درون سرپلوس به بیرون نشت کند که سبب خشکی آن می‌شود و همچنین رطوبت و خاک وارد آن می‌شود. اگر از گردگیرها به خوبی مراقبت نشود و آن‌ها را به موقع تعویض نکنید، سرپلوس‌ها خیلی زود به دلیل روانکاری ناکافی یا فرسودگی از کار می‌افتند. در صورت بروز چنین آسیبی، ممکن است کل پلوس نیاز به تعویض داشته باشد.

در مقاله "گردگیر پلوس چیست؟ (زمان تعویض آن)" در وبلاگ پارت لوکس به صورت مفصل به این موضوع پرداخته شده است. این مقاله برای جلوبندی کاران، لوازم یدکی فروشان و بازاریاب های حوزه قطعات یدکی مفید است. برای مشاهده متن کامل آن قدم رنجه کرده و سری به سایت پارت لوکس بزنید.

  • ۰۱/۱۱/۱۹
  • امیر نوعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی